Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007

Καλή αρχή!

Αφού βασανίσαμε γιά λίγο την ιδέα, την βάλαμε μπρός. Στη βράση κολλάει το σίδερο, σκεφτήκαμε. Αυτό το ιστολόγιο αρχικά προορίζεται να γίνει ο χώρος ανταλλαγής σκέψεων, ιδεών ή/και πληροφοριών των εκπαιδευτικών της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Και μετά; Λοιπόν ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Ξεκινώντας βρεθήκαμε μπροστά σε διλήμματα. Τί είδους επικοινωνία θέλουμε να εγκαινιάσουμε; Με ποιούς θέλουμε να επικοινωνήσουμε; Θέλουμε κάτι να πούμε στους άλλους, θέλουμε να διαβάσουμε τις σκέψεις των άλλων ή μήπως θέλουμε και τα δύο; Τί θέλουμε να πούμε και τί θέλουμε να ακούσουμε; Ποιοί θα είμαστε εμείς και ποιοί οι άλλοι; Άς επιχειρήσουμε να απαντήσουμε με τη σειρά στα ερωτήματα αυτά.

Πρώτα απ' όλα σκεφτήκαμε οτι ένα site δίνει τη δυνατότητα ευρύτατης πληροφόρησης, πράγμα πολύ χρήσιμο. Όμως η πληροφόρηση αυτή, όσο και καλοστημένη να ήταν, θα παρέμενε μονόπλευρη : από την ΕΛΜΕ προς τα μέλη της, από τους συντάκτες προς τους αναγνώστες. Συζητήθηκε λίγο και η δυνατότητα μιας ταχυδρομικής λίστας για αποστολή αλληλογραφίας από όλους προς όλους, ή ένα φόρουμ συζητήσεων. Τελικά καταλήξαμε στην πιο μοντέρνα, την πιο δυναμική για την εποχή μας μορφή, αυτήν του blog. Στην πραγματικότητα δεν θέλουμε μόνο να ανταλλάσσουμε ηλεκτρονικά σκέψεις. Η επικοινωνία αυτή - αν και κρύβει μεγάλη δυναμικότητα μέσα της - παραμένει μισή, αν δεν συνοδεύεται και από τη φυσική, χειροπιαστή επικοινωνία, τη συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο, που για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί (ακόμη - ευτυχώς) μια πολύ οικεία συμπεριφορά. Και πάντως το blog θέλει μια αμεσότητα, μια καθημερινή φροντίδα της επικοινωνίας, που βοηθά, μάλιστα οδηγεί στην φυσική επαφή, δεν την υποκαθιστά. Νά λοιπόν γιατί blog.

Ξέρουμε βέβαια οτι το blog είναι μια κατ' εξοχήν "ατομική" επίδοση, κάτι σαν προσωπικό "τάμα", ένα είδος στράτευσης για τη διάδοση των ιδεών σου, ωστόσο όχι συλλογικής αλλά ατομικής στράτευσης. Τί αντίφαση πάλι κι' αυτή η "ατομική" στράτευση! Πώς να συνταιριαστούν η ελεύθερη ατομική έκφραση του blogger με το στιμωξίδι των ιδεών στις συλλογικότητες. Και πάλι, από την άλλη μεριά, πώς να εγκαταλείψεις την πολύχρονα βιωμένη ιστορία της κοινωνικής στράτευσης για χάρη ενός μοντέρνου φαινομένου, όπως το ιστολόγιο, όσο δυναμικό κι' αν εμφανίζεται αυτό. Μάλλον η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Μπορούμε να τα πετύχουμε και τα δύο; Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την κοινωνική εμπειρία μας στις συλλογικότητες για να μπολιάσουμε με αυτήν κάθε νέα μορφή επικοινωνίας που εγκαινιάζουμε; Μπορούμε από την άλλη μεριά να αξιοποιήσουμε τη φρεσκάδα των blogs για να αναζωογονήσουμε τις γηραλέες αντιλήψεις που ταλαιπωρούν το χώρο μας, μήπως και σωθούμε επιτέλους από εκείνη την αρχαία σκουριά, που κάνει τις αρθρώσεις να τρίζουν; Μήπως μπορέσουμε αντί για τριγμούς και στεναγμούς να ΑΡΘΡΩΣΟΥΜΕ επιτέλους λόγο ΑΝΤΙΜΑΧΟΜΕΝΟ και απειλητικό και να βάλουμε τα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος να τρίζουν; Ας το παλαίψουμε! Και ας περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη και τ' αποτελέσματά της.

Γιατί εμείς δεν είμαστε οι "ΕΜΕΙΣ" του ερωτήματος, που τέθηκε παραπάνω. Εμείς είμαστε οι "ΑΛΛΟΙ", δηλαδή όλοι όσοι επιλέγουν να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή για επικοινωνία, εκπαιδευτικοί και μη. Όμως κάποιος πρέπει να το ξεκινήσει, από κάπου πρέπει να αρχίσει αυτή η κίνηση. Ε, λοιπόν αυτοί είμαστε εμείς. Αυτοί που ξεκίνησαν γράφοντας αυτές τις πρώτες γραμμές και ανοίγοντας τη συζήτηση για την ΠΑΙΔΕΙΑ, έναν κοινό τόπο όλων των πολιτών, εκπαιδευτικών και μη.


Καλή αρχή!...

------------------------

ΥΓ. Μου φαίνεται οτι με τον τρόπο αυτό τελικά απαντήθηκε και το ερώτημα που διατυπώθηκε στην αρχή για τον προορισμό αυτού του ιστολογίου. Το γεγονός οτι αρχικά προορίζεται για την Ε' ΕΛΜΕ δεν δεσμεύει κανένα, ούτε και την ίδια την Ε' ΕΛΜΕ, η οποία μπορεί αν και όποτε θέλει να το αξιοποιήσει ή και να το αγνοήσει. Μπορεί όμως κάλλιστα να καταστεί ένα ηχηρό και πλούσιο βήμα για τις άλλες ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, για όλες τις ΕΛΜΕ, για όλους τους συναδέλφους εντός ή εκτός ΕΛΜΕ, για παρατάξεις, συλλογικότητες, συμπολίτες, μαθητές, δασκάλους, εργαζόμενους ... και πάει λέγοντας.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Άς μου επιτραπεί ένα δειλό σχόλιο, έτσι γιά ξεκίνημα. Φαίνεται ότι ο γραπτός λόγος δεν είναι (ακόμη) η μέγιστη των αρετών μας. Επισκέφθηκα το πρωί δύο σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης γιά ενημέρωση. Με την ευκαιρία κρέμασα στον πίνακα ανακοινώσεών τους και τη διεύθυνση αυτού του blog. Ίσως σήμερα δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα τους να μιλήσουν και μάλιστα γραπτά. Πάντως προφορικά οι συνάδελφοί μου μίλησαν και μάλιστα πολύ σοβαρά. Άλλοι μίλησαν γιά την 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΟΛΜΕ στις 26 Νοεμβρίου, άλλοι γιά τις κρίσεις των διευθυντών των σχολείων και τους αιρετούς μας, άλλοι γιά τα δάνειά τους που χρωστάνε και γιά χίλια δυό άλλα. Περιμένουμε και τα δείγματα γραφής τους...

Ανώνυμος είπε...

Η χρήση του blog ως μέσου επικοινωνίας δεν είναι τόσο διεδομένη ακόμα.
Σας συγχαίρω για την επίσπευση της εισαγωγής μας στην τεχνολογία, αλλά ας έχουμε υπομονή!
Όσον αφορά την έκφραση της προσωπικής τοποθέτησης, μήπως θα έπρεπε να επαναπροσδιορίσουμε τις προτεραιότητές μας;
Καίτη

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Καίτη, το blog είναι μιά σχετικά απλή κίνηση προς την κατεύθυνση της επικοινωνίας. Δεν ξέρουμε ακόμη προς τα που θα μας πάει, πάντως θα πρέπει να το αισθανόμαστε σαν ένα φιλόξενο χώρο γιά την ανταλλαγή απόψεων. Νά λοιπόν και η πρώτη σου νύξη γιά τον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων μας. Χρειάζεται όμως λίγη διευκρίνηση ακόμη, γιά το ποιές είναι οι τωρινές μας προτεραιότητς. Εμείς σαν δάσκαλοι έχουμε μάθει να τα βλέπουμε όλα πρώτα μέσα από το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ πρίσμα. Ίσως λοιπόν να εννοείς επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων μας ως προς την παιδαγωγική διάσταση του έργου μας. Ή μήπως εννοείς κάτι άλλο; Πάντως κατά τη γνώμη μου μιά παιδαγωγική συζήτηση κατ' ανάγκην είναι ταυτόχρονα και βαθειά πολιτική συζήτηση. Επομένως άν το συνδικαλιστικό όργανο δεν ασχολείται πρωταρχικά με το (παδιαγωγικό) περιεχόμενο της καθημερινής δουλειάς των μελών του, τότε δεν ξέρω με τί άλλο θα πρέπει να ασχολείται.

Ανώνυμος είπε...

Καλορίζικο!

"Έλα να αλλάξουμε καρδιές να πάρεις τη δική μου να δεις πως βασανίζομαι στη ... σχολική ζωή μου"

http://www.protovoulia.net/

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΟΜΗΣ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ «ΩΡΑ» ΔΥΣΚΟΛΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ

ΤΟ ΦΟΡΟ ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ, ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟΠΟ... ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΣΕ ΜΑΣ

http://www.protovoulia.net/5sygklisi.htm

Αυτό το Σχολείο είναι δικό μας κι αυτή η ουτοπία είναι εφικτή...



Καθημερινά διεκδικούμε

· τον υπερβατικό αντίλογο στα τυφλά και κούφια «εκσυγχρονιστικά»-εξωκοινωνικά αξιολογικά προτάγματα της αγοραίας ιδιωτείας

· κοινωνικά αξιολογημένες, διαρκείς αυξήσεις των δαπανών για την Παιδεία με σαφείς και πραγματικούς αποδέκτες

· τη δικαίωση των ηθικών-ανθρωπιστικών στόχων της Παιδείας

Καθημερινά κατοχυρώνουμε

· οριζόντια - αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική αναδιάταξη

· αναβαθμισμένους παιδαγωγικούς-συνδικαλιστικούς συλλόγους

· ευέλικτες ΕΛΜΕ με άμεση (και ηλεκτρονική) επαφή των μελών τους

Καθημερινά αντιπαλεύουμε

· το διχοτομικό-καταναλωτικό μοντέλο της «Παιδείας ΚΑΙ του [επιπρόσθετου-προσχηματικού] Πολιτισμού»

· το φρονηματισμό πάνω στην πανάκεια «αισθητική απόλαυση» της καταναλωτικής εκ-παίδευσης

· τον προελαύνοντα οικονομικό-κοινωνικό αποκλεισμό των λειτουργών της Παιδείας και των κοινωνικών τους εταίρων

· τον εργασιακό «μεσαίωνα», την ελαστικοποίηση και πολυδιάσπαση των εργασιακών σχέσεων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων

· το σκληρό νόμισμα της χρηματαγοράς που επιζητεί να εξαργυρώσει το Ψωμί του Δασκάλου
με την εκχώρηση της Παιδείας και της Ελευθερίας του

Καθημερινά αναβαθμίζουμε

· το κοινωνικό συνταγματικό δικαίωμα-υποχρέωση στην Δημόσια Παιδεία

Καθημερινά δημιουργούμε

· την παιδαγωγική ελευθερία και ανάπτυξη της κριτικής-βιωματικής γνώσης και μόρφωσης



Καλούμε

· τους συναδέλφους να συγκροτήσουν ψηφοδέλτια στο όνομα της Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών για μια Οριζόντια Αντιπροσωπευτική Συνδικαλιστική Δράση με άξονα τη διακήρυξη της 5ης Σύγκλησης

· τους συναδέλφους όλων των βαθμίδων της παιδείας σε συστράτευση, έξω από τα στεγανά των κλαδικών διεκδικήσεων που δεν μπορούν να χωρίσουν όσους το αγαθό της παιδείας ενώνει.

· Τους συναδέλφους αλλά και όλα τα μέλη της κοινωνίας να υπογράψουν την 5η Σύγκληση και να μετατρέψουν σε πράξη τις διακηρύξεις της



ώστε να πάψει να κονταίνει κάθε μέρα μέσα μας η κραυγή Ζήτω η ελευθερία


http://www.protovoulia.net/

Ανώνυμος είπε...

Χαιρετίζω κι' εγώ τον vecchio και τη διάθεσή του να επικοινωνεί με ... μαντινάδες. Όσο γιά την Πρωτοβουλία (κι' αλήθεια ποία η σχέσις Πρωτοβουλίας και vecchio?), θα πρέπει να παραδεχτώ ότι λέει αλήθειες χρήσιμες και αξιοποιήσιμες από όλους μας. Πάντως επιφυλάσσομαι να ανοίξω μιά μεγάλη συζήτηση ΤΩΡΑ γιά τα γενικότερα θέματα που θίγονται, επειδή το ενδιαφέρον του κλάδου επικεντρώνεται αυτή την ώρα στο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ. Επίσης (όπως άλλωστε και η πρωτοβουλία με τα ψηφοδέλτιά της) τρέχω κι' εγώ με το δικό μας ψηφοδέλτιο γιά τις εκλογές στις δεκαοχτώ Δεκεμβρίου. Και με λίγη χιουμοριστική διάθεση : εσείς της πρωτοβουλίας, μήπως σας θυμίζει κάτι "στις δεκαοχτώ - σοσιαλισμό"??? Τα λέμε λοιπόν εκτενέστερα μετά τις δεκαοχτώ.